Aglonas Novada Dome Rotating Header Image

Aglonas autoosta

Saturs atjaunots: 11.01.2013.

2002.gada  2.oktobrī tika atklāta jauna autoostas ēka un sakārtota infrastruktūra ap to. Projekts izmaksāja 76 000 Ls no kuriem: 20 000 Ls no bijušā Preiļu raj. padomes ceļu fonda, 46 000Ls no Satiksmes ministrijas autodirekcijas fonda un 10 000 Ls no Aglonas pašvaldības budžeta.

Autoostā tika  izbūvēta uzgaidāma telpa, tirzniecības telpa un sabiedriskās tualetes. Tapa brīnišķīga Aglonas vizītkarte, kas vienmēr sagaida un pavada Aglonas ciemiņus.

Ir pagājuši 12 gadi.  Kādā stāvoklī šobrīd ir mūsu vizītkarte?

Mēs  redzam deformētas un norautas ūdens notekcaurules. Tas nes fasādei neatgriezenisku bojāeju, jo lietusūdeņi tek pa silikātkieģeļu sienām. Šim   materiālam ir īpašība  uzsūkt mitrumu sevī un pie zemas temperatūras  sasalt, veidojot plaisas, ka rezultatā tas sairst. Apgaismojuma lampu plafoni ir izdemulēti, kas var radīt arī elektro instalācijas avāriju. Soliņi uzgaidāmajā telpā  ir saskrāpēti un aprakstīti. Tualetes arī izskatās nepievilcīgas un prasās pēc rekonstrukcijas atbilstoši mūsdienu prasībām.

Foto E.Viļuma

Aglonas novada domes priekšēdētājs ,  Igors  Rešcenko , sevi nepozicionē  kā politiķi, bet gan labu saimnieku . Vai tas ir labas saimniekošanas piemērs, ka deguna priekšā pakāpeniski iet bojā tas, ko  aglonieši  ar milzīgu entuziasmu, mīlestību un lepnumu par savu ciematu izveidoja.  Kā jūtās bijusī Aglonas pagasta priekšsēdētēja Helēna Streiķe, redzot šo siutāciju autoostā? Ko teiktu bijušais satiksmes ministrs Anatolijs Gorbunovs?    Varbūt tāpēc  pašreizējie Aglonas domes  opozīcijas deputāti ( V.Krimans, D.Vanags, I.Soldāne, J.Rutka) tik agresīvi noskaņoti pret valdošo koolīciju, jo ikdienā redz  šīs ,, labās saimniekošanas,, rezultātus.  Bijušais Aglonas pagasts tiek pakāpeniski sagrauts . Simbolisks piemērs ir Aglonas  autoosta.

Mana vīzija par autoostu ir sekojoša.

Jārekonstruē tualetes, kuras būtu aprīkotas ar nerūsejoša tērauda sanitāri tehniskajām iekārtām, tās būtu viegli kopjamas  un nodrošinātas pret bojājumu riskiem. Ar tāda tipa tualetēm ir aprīkotas visas autostrādes Eiropas attīstītākajās valstīs piem.Vācijā.

Jāuzstāda saules baterijas un jāaprīko mini siltumsūkņu apkures sistēmas, kas tagad ir inovatīvas , plaši tiek atbalstītas no Eiropas finansējumiem. Sīkāka info  www.ozirs.lv .    Jāaprīko autoosta ar video novērošanu, kas uzlabotu sabiedrisko kārtību.

Ņemot vērā to,  ka Aglonas autoosta sastāv no divām uzgaidīšanas telpam, kreisajā nojumes daļā varētu izbūvēt stiklotu oranžērijas tipa telpu un  tur izvietot  Turisma informācijas centru.  Telpu varētu sadalīt divās daļās, līdzīgi kā agrāk bija Krājbankas modulis . Vienā daļā atrastos TIC birojs ,bet otrā daļa būtu atvērta klieniem cauru diennakti, tur būtu ierīkots monitors ar turisma informācijas piekļuvi cauru diennakti .

Varētu arī uzstādīt bankomātu  jo tad šis pakalpojums būtu komplekss, un ērts priekš Aglonas viesiem. Pie TIC varētu atrasties arī velonoma.

Puķu tirgotāju kiosku jaieinteresē ,lai autoostas fasāde vasaras laikā tiktu izdekorēta ar ziediem, piem.,  pelargonijām    , tas kaplotu kā kioska relkāma un spodrinātu  autoostas vizuālo tēlu. Šajā procesā varētu iesaistīt vietējo, puķu audzētāju, Modru Pauloviču, kā arī vietējos floristus.  Būtu  arī  svarīgi izvietot uz fasādes Aglonas novada ģērboni . Liela nozīme būtu arī ziņojumu un reklāmas stendam.

Aglonas vizītkartei – autoostai – jāietver sevī reprezentablā un daudzfunknocialā koncepcija, lai mēs  aglonieši varētu ar to lepoties, uz  pirms 12 gadiem ieguldītajiem 76 000 Ls bāzes, šodien ar minimāliem līdzekļiem var panākt autoostas sakārtošanu, un tās modernizāciju.

Raksta autors A.Gražulis.

Aglonas novada dome neatbild par autora viedokli un uzrādīto faktu pareizību. Par materiālu objektivitāti un saturu atbild raksta autors.